vrijdag 30 december 2011

Niks in te brengen


De puntenkoers, ja die koers over 60 ronden waarbij iedere tien ronden gesprint wordt om 5,3,2 en 1 punt. Daar had ik dus helemaal niks te zoeken. Wat was ik gisteren slecht. Al voordat de koers echt begon kreeg ik het lastig. M'n lichaam werkte niet mee en ik kreeg steken in m'n zij. Alsof ik heel kort voor de koers nog gegeten had.

Na een ronde of vijftien moest ik er al af met nog twee renners. We zijn blijven rijden en werden een ronde of tien later opgeslokt door het peloton. Na de furieuze openingsfase was de koers wat geluwd. Ik kon me handhaven in het peloton, maar na die ronde achterstand stond ik op -20 punten. De finale was een illusie geworden.

Wellicht dat het door gebrek aan specifieke training komt. De afgelopen maanden heb ik vooral op duur getraind, om in het voorjaar een goede basis te hebben. Pas twee weken terug ben ik iets intensiever gaan trainen. Om mezelf niet weer over de kop te jagen had ik tot het NK nog geen baanwedstrijden gereden en ook geen dernytraining afgelegd. Dat was op het NK duidelijk te merken. Ik kwam snelheid te kort om de top bij te benen.

Het positieve is dat ik nog niet opgebrand ben voor de voorjaarskoersen. Voor de komende week staat er vooral veel rust op het programma en dan ga ik vanaf volgende week echt toe werken naar seizoen 2012. Hopelijk zit er in februari nog een trainingsweekje Spanje in, zodat de beentjes goed warm kunnen draaien voor een mooi siezoen.