donderdag 3 maart 2011

Revanche in Lierde


Zaterdag gaan we met een groepje Team Amsterdammers opnieuw Belgiƫ onveilig maken. Sommige kiezen voor de trainingsomloop in Enkhuizen op zondag, wij rijden liever twee koersen en starten zaterdag in Molenbeek-Wersbeek en zondag in Lierde. Jawel, het Lierde nabij Ninove, nabij Oudenaarde, nabij Brakel, nabij Geraardsbergen. Het Lierde van het WK journalisten 2010. Het Lierde waar ik met lege handen vandaan trok afgelopen september.

Dat ik ooit nog eens zou terugkeren in Lierde stond bijna wel vast. Op training in de 'Vlaamse Ardennenstreek' of misschien bij een bezoekje aan de Ronde van Vlaanderen. Maar een koers in Lierde aan het begin van het seizoen? Nee, dat had ik niet verwacht. Een mooie kans om in het wielergekke dorp revanche te nemen op de verspeelde medaille van afgelopen seizoen.

Het betreft een 1.12B koers van de Wielerbond Vlaanderen, een koers voor elite en belofte zonder contract. De omgeving van Lierde ken ik een beetje en dus zal de koers niet voor heel veel verrassingen zorgen. Zolang die Eykenmolen er maar niet inzit, vind ik alles best. We gaan er in ieder geval een mooi weekend van maken.

Daarnaast kreeg ik het mooie nieuws te horen dat ik in de selectie zit van de Ronde van Marokko. Een UCI 2.2 koers van een dag of tien door Marokko. Mijn eerste rittenkoers en zonder twijfel de mooiste koerservaring die ik ga opdoen. Ook daar ga ik de komende tijd naar uitzien!