donderdag 10 februari 2011

Benidorm Bastards (6): Duurtraining

Lange training, vlak, rustig aan, bakkie koffie. Het waren zo'n beetje de sleutelwoorden voor de training van vandaag. De laatste dagen was er intensief gereden en dan is het op de dag voor de rustdag tijd voor een lange, rustige training. DeniĆ” was zo'n beetje het verste punt dat we gingen bereiken en daar deden we dan ook een bakkie koffie met een wafel.

Het weer zat niet tegen en de route was een heel stuk vlakker dan de vorige lange rit. Dit maal had ik de route uitgekozen en moest Jan zich schikken in mijn parcours. De eerste 2,5 uur hielden we de hartslag laag en de snelheid constant rond de dertig per uur. Het bakkie koffie halverwege leverde genoeg moraal op nog zo'n ruk richting Benidorm te maken.

Na vier uur rijden kreeg ik weer wat last van mijn knie. Opnieuw ter hoogte van Benissa, een dorp waarvan de hoofdstraat schuin afloopt. Benissa ligt net achter Calpe op een klein uur rijden van Benidorm. Toen we rond half zes 'Old Town' Benidorm indraaide was het mooi geweest voor mij. Jan wilde graag nog een ommetje maken en plakte nog zo'n 20-25 kilometer eraan vast. De rustdag van morgen zal wellicht goed doen en misschien kunnen we net zo'n lekker (schuim)gebakje scoren als de vorige keer.