woensdag 18 mei 2011

Op het rechte pad

Na een paar moeizame koersweken hoop ik met de tijdrit van WTC de Amstel een kleine stap voorwaarts te hebben gezet. Ik reed gisteravond weliswaar nog niet super, maar slecht was het ook zeker niet. Na 19 kilometer stond er een tijd van 25.59 op de klokken. Gelijk aan mijn tijd van vorig jaar, maar destijds stond de wind gunstiger én toen stond ik een stuk warmer aan de start.

Gisteren stond ik koud aan de start en dat vinden mijn benen niet lekker. Dat merk ik dan na de eerste kilometer als langzaam een verzurend gevoel optreedt. Vervolgens moest ik 'hard werken' om een aanvaardbaar tempo te rijden. Na een kilometer of vijftien kwam ik enigszins door mijn 'koude benen' heen en vond ik een ritme. De laatste vier kilometer reed ik dan ook vloeiend.

Het laatste stukje liep de snelheid niet meer terug en snelde ik op de finish af. Na een aardige eindsprint drukte ik mijn voorwiel over de streep. Goed voor een derde plek vlak voor een klein pelotonnetje Team Amsterdammers.
De uitslag van deze tijdrit is niet het belangrijkste, maar het feit dat de tijdrit relatief soepel verliep is de grootste winst. Volgende week is het DK tijdrijden en met een goede warming-up, moet dat helemaal goedkomen!